«Να μην προσπαθείς να γίνεις άνθρωπος επιτυχίας, αλλά άνθρωπος αξίας.»

Αλβέρτος Αϊνστάιν

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2008

Η αληθινή αναπηρία είναι απλά η απουσία ανθρωπιάς!


Αναπηρία Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Ο ορος αναπηρία αναφέρεται στον περιορισμό σε έναν άνθρωπο της κοινής δραστηριότητας λόγου, έργου ή άμεσης αντίληψης λόγω σωματικής η πνευματικής βλάβης. Διακρίνουμε τους σωματικά ανάπηρους και τους διανοητικά ανάπηρους. Η αναπηρία γενικά διακρίνεται σε ολική και σε μερική καθώς και σε σωματική και διανοητική.
Ολική αναπηρία
* Η παντελής απώλεια της όρασης και στα δύο μάτια
* Η ολοκληρωτική γενική μετατραυματική παράλυση
* Η απώλεια των άνω άκρων, των χεριών.
* Ο ακρωτηριασμός και των δύο μηρών ή κνημών.
* Η αφασία.
* Η παραπληγία.
* Η ψυχοπάθεια, προερχόμενη από τραύμα στο κεφάλι.
* Η «προϊούσα κινητική αταξία», ύστερα από τραύμα
* Η απώλεια ενός άκρου και η αχρήστευση του άλλου
* Ο ακρωτηριασμός ή η πλήρης αχρήστευση του ενός τουλάχιστον ποδιού
Μερική αναπηρία
Η μερική αναπηρία έχει ελαφρότερο χαρακτήρα και κυμαίνεται σε ποσοστά αναπηρίας.

Μια αληθινή ιστορία 1:

http://www.lifewithoutlimbs.org/

O Nick Vujicic δεν ζει απλά χωρίς άκρα αλλά και στα άκρα!

Αποδεικνύει όμως καθημερινά ότι δεν είναι ανάπηρος!

Μια αληθινή ιστορία 2

Ένας πανεπιστημιακός καθηγητής σε ένα ινστιτούτο υψηλού επιπέδου προκάλεσε τους σπουδαστές του με αυτήν την ερώτηση. «Είναι ο Θεός ο δημιουργός των πάντων;» Ένας σπουδαστής απάντησε θαρραλέα, «ναι!» «Ο Θεός δημιούργησε τα πάντα».
Ο καθηγητής συνέχισε, «εάν ο Θεός δημιούργησε τα πάντα συνεπάγεται ότι
δημιούργησε και το Κακό. Δεδομένου ότι το Κακό υπάρχει, και αφού οι πράξεις
μας καθορίζουν ποιοι είμαστε, μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο Θεός είναι κακός».
Ο σπουδαστής έμεινε σιωπηλός και δεν αποκρίθηκε στο υποθετικό συμπέρασμα του καθηγητή. Ο καθηγητής, αρκετά ευτυχής με τον εαυτό του,καυχήθηκε στους σπουδαστές ότι είχε αποδείξει ακόμα μια φορά ότι η χριστιανική πίστη ήταν ένας μύθος.
Ένας άλλος σπουδαστής σήκωσε το χέρι του και είπε, «μπορώ να σας υποβάλω μια ερώτηση, κ. καθηγητά;» «Φυσικά», απάντησε ο καθηγητής. Ο σπουδαστής σηκώθηκε όρθιος και ρώτησε, «κ. καθηγητά, το κρύο υπάρχει
«Τι είδους ερώτηση είναι αυτή; Φυσικά και υπάρχει. Εσύ δεν έχεις ποτέ
αισθανθεί κρύο;» Ο νεαρός σπουδαστής απάντησε, «στην πραγματικότητα κύριε, το κρύο δεν υπάρχει.
Σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής, αυτό που θεωρούμε κρύο είναι στην πραγματικότητα η απουσία θερμότητας. Απόλυτο μηδέν (- 460 Φ) είναι η συνολική απουσία θερμότητας και καθετί γίνεται αδρανές και ανίκανο να αντιδράσει σε εκείνη την θερμοκρασία. Το κρύο δεν υπάρχει. Έχουμε δημιουργήσει αυτήν την λέξη για να περιγράψουμε πώς αισθανόμαστε εάν δεν έχουμε καμία θερμότητα».
Ο σπουδαστής συνέχισε, «κ.καθηγητά, το σκοτάδι υπάρχει;»
Ο καθηγητής αποκρίθηκε, «φυσικά.» Ο σπουδαστής απάντησε, «άλλη μια φορά κάνετε λάθος κύριε, ούτε το σκοτάδι υπάρχει. Το σκοτάδι είναι στην πραγματικότητα η απουσία φωτός. Το φως μπορούμε να το μελετήσουμε, το σκοτάδι όχι. Στην πραγματικότητα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το πρίσμα Newton για να αναλύσουμε το λευκό φως σε πολλά χρώματα και να μελετήσουμε τα διάφορα μήκη κύματος κάθε χρώματος. Δεν μπορείτε να μετρήσετε το σκοτάδι. Μια απλή ακτίνα του φωτός μπορεί να σπάσει σε έναν κόσμο του σκοταδιού και να το φωτίσει.
Πώς μπορείτε να ξέρετε πώς το σκοτάδι απλώνεται σένα χώρο; Μετρώντας την ποσότητα του παρόντος φωτός.Ετσι δεν είναι; Το σκοτάδι είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται από το άτομο για να
περιγράψει τι συμβαίνει όταν δεν υπάρχει παρουσία φωτός».
Τέλος ο νεαρός σπουδαστής ρώτησε τον καθηγητή, «κύριε,το Κακό υπάρχει;»
Αβέβαιος, ο καθηγητής αποκρίθηκε, «φυσικά, όπως έχω πει ήδη. Το βλέπουμε στα καθημερινά παραδείγματα της ανθρώπινης απανθρωπιάς,στο πλήθος εγκλημάτων και βίας που υπάρχει παντού στον κόσμο. Αυτές οι εκδηλώσεις δεν είναι παρά μόνο αυτό,εκδήλωση του Κακού.
Ο σπουδαστής απάντησε, «το κακό δεν υπάρχει, κύριε , ή τουλάχιστον δεν
υπάρχει από μόνο του.Το κακό είναι απλά η απουσία του Θεού. Είναι ακριβώς
όπως το σκοτάδι και το κρύο, μια λέξη που το άτομο έχει δημιουργήσει για να
περιγράψει την απουσία Θεού. Ο Θεός δεν δημιούργησε το κακό. Το κακό είναι το αποτέλεσμα που συμβαίνει όταν το άτομο δεν έχει την αγάπη του Θεού παρούσα στην καρδιά του. Είναι όπως το κρύο που έρχεται όταν δεν υπάρχει καμία θερμότητα, ή το σκοτάδι που έρχεται όταν δεν υπάρχει κανένα φως».

Ο καθηγητής κάθισε στην έδρα του.Το όνομα του νεαρού σπουδαστή Albert Einstein.

Τελειώνω την σημερινή μου αφιέρωση (κάνετε, σας παρακαλώ, τον κόπο να ρίξετε μια ματιά στις τελευταίες 5 αναρτήσεις, έχουν ενδιαφέρον) στην Παγκόσμια Ημέρα για την Αναπηρία, με το συμπέρασμα: η αληθινή αναπηρία είναι η έλλειψη ανθρωπιάς, έλλειψη αγάπης προς τον συνάνθρωπο μας, την Γη, την φύση και προς την κάθε μορφή ζωής, έλλειψη σεβασμού προς την διαφορετικότητα η απλά αδιαφορία.
Η Αγάπη είναι το Παν!


Μύθοι γύρω από την αναπηρία

Ο Ρόλος των Μύθων και Στερεοτύπων για την Αναπηρία που Διαιωνίζουν τις Διακρίσεις και άλλες Παραβιάσεις Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων-Μύθοι, στερεότυπα και κοινωνικό στίγμα αναφορικά με την αναπηρία αποτελούν τροχοπέδη στην αναγνώριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία.
Οι μύθοι και τα στερεότυπα για την αναπηρία είναι παγκοσμίως διαδομένα, σε κάθε χώρα και περιοχή της υφηλίου, και έχουν ως αφετηρία μία πλειάδα δυνάμεων, συμπεριλαμβανομένων: έλλειψη αντίληψης, προκαταλήψεις, μετάδοση ειδησεογραφίας και ρεπορτάζ με αντιεπαγγελματικό τρόπο, και φόβους που συνδέονται με την αναπηρία.
Τα παραδοσιακά μοντέλα για την αναπηρία έχουν συνδράμει στην ενδυνάμωση και συντήρηση αυτών των μύθων και στερεοτύπων. Τα ιατρικά / φιλανθρωπικά μοντέλα για την αναπηρία τοποθετούν την αναπηρία ως ένα ατομικό πρόβλημα που χρειάζεται να επιλυθεί ή να θεραπευτεί από τους επαγγελματίες των ιατρικών επαγγελμάτων ή να χειριστούν από τους φορείς παροχής υπηρεσιών πρόνοιας.
Οι συνήγοροι των ατόμων με αναπηρία έχουν καταφέρει να τοποθετήσουν την αναπηρία σε ένα πλαίσιο νέο ως κοινωνικό ζήτημα που στηρίζεται στα ανθρώπινα δικαιώματα που ουσιαστικά αφορά τον κατακερματισμό των εμποδίων εντός της κοινωνίας που αποτρέπουν τους ανθρώπους με αναπηρία από το να αναγνωρίσουν και να μάθουν τα ανθρώπινα δικαιώματά τους.
Τοιουτοτρόπως, μία ενδεχόμενη συνθήκη χρειάζεται να στηριχθεί στο κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας.
Μύθοι και στερεότυπα για την αναπηρία...
Δεν είμαι κανονικοί * Είμαστε άρρωστοι και κακόμοιροι * Οι αναπηρίες μας είναι μεταδοτικές * Είμαστε επικίνδυνοι, βίαιοι, θυμωμένοι και χολεμένοι * Είμαστε ηλίθιοι και δεν μπορούμε να λάβουμε αποφάσεις για τους εαυτούς μας * Γεννάμε ανάπηρα παιδιά * Δεν μπορούμε να είμαι σωστοί γονείς * Δεν μπορούμε να ταξιδέψουμε - είμαστε πολύ άρρωστοι για κάτι τέτοιο * Σε κάθε περίπτωση χρειαζόμαστε ειδική εκπαίδευση * Πρέπει να μας προστατεύουν από την υπόλοιπη κοινωνία * Αποτελούμε κίνδυνο και ασφαλιστική υπευθυνότητα στον τόπο εργασίας * Είμαστε αναξιόπιστοι για να εργαστούμε * Εμείς και οι οικογένειές μας είμαστε καταραμένοι * Χρειαζόμαστε ελεημοσύνη * Είμαστε εντελώς εξαρτημένοι από άλλους * Κοστίζουμε πολύ * Δεν χρειαζόμαστε ανώτερη εκπαίδευση - είναι άδικος κόπος * Δεν έχουμε σεξουαλικότητα και δεν μπορούμε να συνάψουμε προσωπικές σχέσεις * Είμαστε επιθετικοί σεξουαλικά * Πρέπει να διαμένουμε σε ιδρύματα ή νοσοκομεία * Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πολιτικό ή άλλο γραφείο υπηρεσιών προς το κοινό * Δεν είμαστε ικανοί για τίποτα. οδηγούν σε διακρίσεις και παραβιάσεις βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών των ανθρώπων με αναπηρίες όπως... * Παραβίαση του δικαιώματος της ζωής, π.χ. ευθανασία, βρεφοκτονία, επιλεκτική έκτρωση * Παραβίαση του δικαιώματος της ελευθερίας από πολλαπλές μορφές διακρίσεων * Παραβίαση του δικαιώματος για ισότητα στη θεραπεία * Παραβίαση του δικαιώματος της ελευθερίας από μαρτύρια, π.χ. εξαναγκαστική ιατρική θεραπεία * Παραβίαση του δικαιώματος της ελευθερίας από σεξουαλική εκμετάλλευση * Παραβίαση του δικαιώματος της προσωπικής αρτιότητας(ιδρυματοποίηση) * Παραβίαση του δικαιώματος για ίσες ευκαιρίες στην απασχόληση, όπως έλλειψη πρόσβασης σε πόστα εργασίας ή και σεξουαλική παρενόχληση στο χώρο εργασίας, εκμετάλλευση εργασίας, άνισοι μισθοί * Παραβίαση του δικαιώματος για πρόσβαση στην εκπαίδευση, όπως κατώτερης ποιότητας εκπαίδευση ή / και εκπαίδευση που είναι πάντα αποκλεισμένη * Παραβίαση του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, όπως η υποψηφιότητα σε εκλογές και ή ενσωμάτωση στη διαδικασία λήψης αποφάσεων * Παραβίαση του δικαιώματος δημιουργίας οικογένειας, π.χ. Εξαναγκαστική στείρωση, εξαναγκαστική έκτρωση, αφαίρεση παιδιών από τους γονείς τους. * Παραβίαση του δικαιώματος σύναψης γάμου * Παραβίαση του δικαιώματος για ίση πρόσβαση στο δικονομικό σύστημα * Παραβίαση του δικαιώματος της αναγνώρισης ως φυσικών προσώπων ενώπιον του νόμου * Παραβίαση του δικαιώματος της ελευθέριας του λέγειν και σκέπτεσθαι * Έλλειψη πρόσβασης σε πληροφορίες λόγω επικοινωνιακών /φυσικών εμποδίων * Αποκλεισμός από την κοινωνία * Αποδυνάμωση και έλλειψη προσωπικής αυτονομίας και ανεξαρτησίας.

Πηγή: club fam_ameai
(πηγή:http://www.dpi.org/en/resources/topics/convention/06-16-03_bulletin01_insert.ht).