«Να μην προσπαθείς να γίνεις άνθρωπος επιτυχίας, αλλά άνθρωπος αξίας.»

Αλβέρτος Αϊνστάιν

Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014

Ενημερωτικό σημείωμα – Ίδρυμα Ανδρέας Παπανδρέου

Από το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου, σε συνέχεια σχετικής ανακοίνωσης για
την Έκθεση «Από τον Ανένδοτο στην Αλλαγή», η οποία πραγματοποιείται με
αφορμή την συμπλήρωση 40 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας
και την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και 50 χρόνων από την εκλογική νίκη της
Ένωσης Κέντρου, και θα στεγαστεί στο Ζάππειο Μέγαρο (1-7 Σεπτέμβρη),
σημειώνονται τα ακόλουθα:
Στην Έκθεση, ανάμεσα στο πλούσιο ανέκδοτο υλικό από τα αρχεία των
Ιδρυμάτων Γεωργίου και Ανδρέα Παπανδρέου, που θα καταγράφουν με του
δικό τους ιδιαίτερο τρόπο την πορεία και τους αγώνες του Ελληνικού
λαού για την κατοχύρωση της Δημοκρατίας αλλά και την Αλλαγή της χώρας,
εκτίθενται για πρώτη φορά,
Αυθεντικά χειρόγραφα, ανέκδοτες φωτογραφίες, σημειώσεις, και
αποσπάσματα ομιλιών του Ανδρέα και του Γεωργίου Παπανδρέου,
Προεκλογικά σκίτσα της Ένωσης Κέντρου που αφορούσαν τη σύγκριση μεταξύ
της πολιτικής της ΕΡΕ και του προγράμματος της Ένωσης Κέντρου,
Επιστολές του Ανδρέα προς τον Γεώργιο Παπανδρέου, με τους
προβληματισμούς του για την πορεία της Ένωσης Κέντρου, το 1966,
Χειρόγραφα κείμενα του Ανδρέα Παπανδρέου για το ΠΑΚ,
Αφίσες και φυλλάδια του ΠΑΚ και του ΠΑΣΟΚ,
Χειρόγραφες σημειώσεις του Ανδρέα Παπανδρέου ως Προέδρου του ΠΑΣΟΚ,
από την πρώτη περίοδο της Αντιπολίτευσης,
Συγχαρητήρια επιστολή του Παναγιώτη Κανελλόπουλου προς τον Ανδρέα
Παπανδρέου για την ανάληψη της πρωθυπουργίας το 1981, καθώς και
επιστολές από δημιουργούς της Τέχνης (Κούν – Σολωμός),
Χειρόγραφες σημειώσεις του Ανδρέα Παπανδρέου ως πρωθυπουργού – 1984,
που απευθύνονται προς στελέχη του Κινήματος,
Αποσπάσματα ομιλιών του για την οικονομία, την κοινωνία, την
αποκέντρωση, την ισότητα, την παιδεία, που αναδεικνύουν το έργο των
κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και δηλώσεις του για το δημόσιο χρέος.

Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι,
Η είσοδος στην Έκθεση, η οποία θα λειτουργεί κάθε μέρα 10:00 πμ – 1:00
μμ και 5:00 – 7:00 μμ, θα είναι ελεύθερη για όλους τους πολίτες.
Ελεύθερη θα είναι η είσοδος και στα εγκαίνια της Έκθεσης, που θα
πραγματοποιηθούν με ομιλία του Γιώργου Α. Παπανδρέου, την Δευτέρα 1Σεπτεμβρίου, στις 7:30 μμ.


Πηγή:papandreou.gr

Από τον Ανένδοτο στην Αλλαγή: Ζάππειο Μέγαρο, 1-7 Σεπτεμβρίου 2014


Έκθεση ιστορικού υλικού
Ζάππειο Μέγαρο, 1-7 Σεπτεμβρίου 2014

Έκθεση ιστορικού υλικού, διοργανώνει το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου, με αφορμή την συμπλήρωση 40 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας και την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και 50 χρόνων από την εκλογική νίκη της Ένωσης Κέντρου, με θέμα:
«Από τον Ανένδοτο στην Αλλαγή»

Τα εγκαίνια της Έκθεσης, που θα στεγαστεί στο Ζάππειο Μέγαρο, θα πραγματοποιηθούν την 1η Σεπτεμβρίου, με ειδική εκδήλωση στην οποία ομιλητής θα είναι ο Γιώργος Α. Παπανδρέου.

Κείμενα, φωτογραφίες, αφίσες και άλλο ανέκδοτο υλικό από τα αρχεία των Ιδρυμάτων Γεωργίου και Ανδρέα Παπανδρέου, θα διαμορφώσουν με την έκθεσή τους ένα ιστορικό παζλ μέσα από το οποίο θα αναδεικνύονται σημαντικοί σταθμοί της πρόσφατης ιστορίας της χώρας, που με τη σειρά τους θα καταγράφουν την πορεία και τους αγώνες του Ελληνικού λαού για την κατοχύρωση της Δημοκρατίας αλλά και την Αλλαγή μιας χώρας που ταλανίστηκε επί δεκαετίες από την κυριαρχία μιας αυταρχικής συντήρησης και την επιβολή μιας δικτατορίας.
Σκοπός της Έκθεσης, οι παλαιότεροι να ανακαλέσουν στη μνήμη τους γεγονότα που σημάδεψαν τον τόπο και που είτε έζησαν οι ίδιοι είτε παρακολούθησαν σε πραγματικό χρόνο και οι νεότεροι να «ανακαλύψουν» μέσα από μια ολοκληρωμένη παρουσίαση, που και αυτή με τον χρόνο θα εμπλουτίζεται, ιστορικά γεγονότα που καθόρισαν την πορεία της Ελλάδας, αναδεικνύοντας τη σημασία της γνώσης και της ιστορικής μνήμης στην δημιουργία ενός μέλλοντος αντάξιου των αγώνων των Ελλήνων αλλά και των δυνατοτήτων της χώρας και της Ελληνικής κοινωνίας.

Παράλληλα, σκοπός της Έκθεσης είναι να αποτελέσει το έναυσμα για την ανάπτυξη ενός δημιουργικού διαλόγου, που θα συμβάλλει στην οικοδόμηση μιας οραματικής, αλλά συνάμα ρεαλιστικής και αποτελεσματικής πρότασης για τη συγκρότηση μιας προοδευτικής συμμαχίας πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων που συνεχίζουν να αγωνιούν για το μέλλον της Δημοκρατίας και του Σοσιαλισμού. Προοδευτικών δυνάμεων, που κατανοούν ότι οι ίδιες οφείλουν να αποτελέσουν την Αλλαγή που οραματίζονται και αναζητούν την ανατροπή των πελατειακών αντιλήψεων, νοοτροπιών και συμπεριφορών που συνεχίζουν να κρατούν σε ομηρία τη χώρα και τον Ελληνικό λαό.

Γιατί, όπως χαρακτηριστικά είχε αναφέρει ο Ανδρέας Παπανδρέου, μιλώντας τον Ιούλιο του 1991, στο Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης,

«Εάν το σοσιαλιστικό όραμα δεν πρέπει να εξαφανισθεί, τότε οι σοσιαλιστές πρέπει να αγωνισθούν για ριζοσπαστικές αλλαγές στις κοινωνίες – ακόμη και αν αυτές είναι σήμερα εγκλωβισμένες – στο παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα».

Πηγή: papandreou.gr

Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2014

Εντολή τρόικας: «Ψάξτε στην Ελλάδα 505 σούπερ πλούσιους» Πηγή: Εντολή τρόικας: «Ψάξτε στην Ελλάδα 505 σούπερ πλούσιους»

Μυστικό ραπόρτο της ελβετικής τράπεζας UBS κατατάσσει τη χώρα μας «πρώτη δύναμη», με τη μεγαλύτερη αύξηση πλούτου για το 2013 - Εντολή να ερευνήσει τη λίστα της ελβετικής τράπεζας UBS που αφορά στους μεγάλους πελάτες της και να εντοπίσει τους 505 «σούπερ πλούσιους» που φέρονται να ζουν στη χώρα μας δίνει η τρόικα στην κυβέρνηση.

Στους ξένους τοποτηρητές προκαλεί κατάπληξη το μυστικό ραπόρτο της UBS, το οποίο κατατάσσει την Ελλάδα «πρώτη δύναμη» με τη μεγαλύτερη αύξηση πλούτου για το 2013. Οι ελεγκτές θεωρούν ότι οι ελβετικές τράπεζες (όπως και η HSBC από την οποία διέρρευσε η λίστα Λαγκάρντ) γνωρίζουν καλύτερα από την Εφορία πόσοι και ποιοι είναι πραγματικά οι έχοντες και κατέχοντες που ζουν στη χώρα μας.

 Σύμφωνα με πληροφορίες, στις συζητήσεις που είχε πριν από λίγες μέρες ο κ. Χορστ Ράιχενμπαχ στην Αθήνα με τον υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη κυριάρχησε το ζήτημα της φορολόγησης των πλουσίων. Ο επικεφαλής της Task Force εμφανίστηκε πρόθυμος να συνδράμει με κάθε τρόπο την ελληνική φορολογική διοίκηση στον εντοπισμό και στη φορολόγηση των υπερβολικά πλουσίων, οι οποίοι περιγράφονται με λεπτομέρεια στη σχετική μυστική έκθεση της UBS.

Πρώτη σε αύξηση πλούτου η Ελλάδα!

Πρόκειται για την ετήσια απογραφή των προσώπων «εξαιρετικά υψηλού καθαρού πλούτου» (Ultra High Net Worth) που εκπόνησαν ο τραπεζικός κολοσσός UBS (που έχει έδρα τη Ζυρίχη της Ελβετίας και παρουσία σε 50 χώρες) και ο εξειδικευμένος στην παροχή πληροφοριών στους πολυεκατομμυριούχους όλου του κόσμου οίκος Wealth-X.

Και μόνο το γεγονός ότι η έκθεση απευθύνεται στους 200.000 πιο ισχυρούς ανθρώπους του πλανήτη και περιέχει λεπτομερή στοιχεία για το προφίλ και τις τάσεις της κάστας των πολυεκατομμυριούχων που ζουν ανάμεσά μας (ακόμα και για το πόσοι είναι... παντρεμένοι και πόσοι ελεύθεροι) πείθει για το αυξημένο ειδικό βάρος της και δείχνει κατά πόσο πρέπει να λαμβάνεται υπόψη απ’ όσους παίρνουν αποφάσεις για το μέλλον της χώρας.

Σύμφωνα με την έκθεση που υπογράφουν η Wealth-X και η UBS, ο αριθμός των «υπερβολικά πλούσιων» που ζουν στη χώρα μας αυξάνεται με ξέφρενους ρυθμούς - που μόνο με τα ποσοστά της ανεργίας ή της απώλειας εισοδήματος για τους απλούς πολίτες της μπορούν να συγκριθούν!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκθεση:

- Το 2012 στην Ελλάδα ζούσαν 455 πολυεκατομμυριούχοι με κινητή και ακίνητη περιουσία ύψους 50 δισ. ευρώ συνολικά.
- Το 2013 καταμετρήθηκαν 505 πολυεκατομμυριούχοι στη χώρα μας, δηλαδή ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 11% σε μια τόσο δύσκολη για τους Ελληνες περίοδο.
- Η αύξηση της περιουσίας τους όμως ήταν διπλάσια και έφτασε στο 20%. Το σύνολο της περιουσίας τους έφτασε στα 60 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια, οι 505 πάμπλουτοι αντιπροσωπεύουν το 30% του ΑΕΠ της χώρας!

 Η αύξηση των πλουσίων στη χώρα μας ήταν η υψηλότερη στην Ε.Ε. και από τις υψηλότερες στον κόσμο: το 2013 η έκθεση αριθμούσε 199.235 «σούπερ πλούσιους» σε όλο τον πλανήτη οι οποίοι κατείχαν περιουσία 27,7 τρισ. δολαρίων. Αυξήθηκαν έναντι του 2012 κατά 6,3% σε πληθυσμό και κατά 7,7% σε αξία περιουσιακών στοιχείων.


 Στην Ευρώπη το 2013 ζούσαν 58.065 «σούπερ πλούσιοι» - άρα 1 στους 100 βρισκόταν στην Ελλάδα. Αυξήθηκαν από το 2012 κατά 8,7% σε αριθμό και 10,4% σε περιουσία. Με βάση τα στοιχεία αυτά, μόνο στην Αυστρία πλούτισαν τόσο πολύ οι «υπερβολικά πλούσιοι» όσο στη χώρα μας. Αν και οι συντάκτες της έκθεσης δεν αποκαλύπτουν τις πηγές από τις οποίες αντλούν πληροφορίες, είναι γνωστό ότι η Wealth-X έχει διασυνδέσεις και συνεργασίες με ιδιωτικές τράπεζες, επιστημονικά ιδρύματα, φιλανθρωπικές οργανώσεις, αλλά και διεθνή luxury brands, που της επιτρέπουν να γνωρίζει όσα δεν γνωρίζουν οι επίσημες αρχές των χωρών στις οποίες απλώνεται το δίκτυό της. Σκοπός της άλλωστε είναι ακριβώς να παρέχει στην υψηλή πελατεία της ιδιαίτερη γνώση και πληροφόρηση που δεν θα την είχε από πουθενά αλλού.

πηγή

Σχετικό άρθρο εδώ

Τρίτη, 5 Αυγούστου 2014

Πραγματική ευεργέτησα- Μια άνεργη Ιρλανδή κέρδισε 27 εκατ. λίρες στο λαχείο και με τα 26 εκατ. δημιουργεί επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας για τους συντοπίτες της

Είναι ο ορισμός του καλού Σαμαρείτη! Η 48χρονη 48χρονη Margaret Loughrey, από την πόλη Strabane της Βορείου Ιρλανδίας, η οποία ήταν άνεργη για μεγάλο χρονικό διάστημα και ζούσε με 58 λίρες την εβδομάδα από το Ταμείο Ανεργίας!

Ακόμα και σε αυτή την κατάσταση, όμως, δεν ενδιαφέρθηκε για το πλατύ χαμόγελο της τύχης και για τις 27 εκατ. λίρες που κέρδισε στο λαχείο.

Όπως η ίδια δήλωσε, μια μέρα, τον περασμένη Δεκέμβριο, καθώς επέστρεφε από το «Κέντρο Εργασίας», αγόρασε ένα λαχείο και κέρδισε 27 εκατ. λίρες.

Η 48χρονη δήλωσε στην εφημερίδα «Sunday Life» ότι θα κρατήσει για τον εαυτό της μόνο το ένα εκατομμύριο λίρες και τα υπόλοιπα χρήματα θα τα χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας για τους συντοπίτες της.

Η ίδια ανέφερε ότι έχει περάσει την μισή ενήλικη ζωή της στο Ταμείο Ανεργίας και την υπόλοιπη μισή εργαζόταν με χαμηλό ημερομίσθιο και έτσι γνωρίζει από «πρώτο χέρι» τι σημαίνει να περνά κανείς δύσκολα.

Μέχρι τώρα η γυναίκα έχει δημιουργήσει εννιά επιχειρήσεις και έχει προσφέρει εργασία στους συμπατριώτες της, ενώ δηλώνει ότι έδωσε ένα εκατομμύριο λίρες για να δημιουργήσει στον τόπο της τουριστικό χωριό και να δώσει δουλειά σε ακόμα περισσότερους ανθρώπους.


Η Margaret Loughrey αναφέρει: «Όλοι έχουν το δικαίωμα να εργαστούν για να ζήσουν, να υποστηρίξουν τις οικογένειές τους, να αγοράσουν το δικό τους σπίτι, να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση. Πρέπει να δίνονται ευκαιρίες στους ανθρώπους»!

Κυριακή, 3 Αυγούστου 2014

Venceremos

Ένα και δυο: τη μοίρα μας δεν θα την πει κανείς

Ένα και δυο: τη μοίρα του ήλιου θα την πούμ' εμείς.

Ζίγκμουντ Μπάουμαν: δεν είναι κρίση, είναι αναδιανομή πλούτου



Ο επίτιμος καθηγητής κοινωνιολογίας Ζίγκμουντ Μπάουμαν μιλά για την κρίση, τον καταναλωτισμό, τις μορφές αντίστασης, την ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας και το πώς βλέπει το μέλλον.
Τη συνέντευξη πήραν η Ντίνα Δαβάκη και ο Δημήτρης Μπούκας για την εφημερίδα Η Εποχή.

Η Ελλάδα και η Νότια Ευρώπη διέρχονται μια παρατεταμένη οικονομική κρίση και δέχονται συνέχεια σκληρά μέτρα λιτότητας. Ποια είναι η γνώμη σας για αυτά που συμβαίνουν;
Τα μέτρα συνδέονται με τα δάνεια που ζητούνται.
Είναι σημαντικό όμως να δει κανείς για ποιο σκοπό χρησιμοποιούνται τα δάνεια που δίνονται στην Ελλάδα.
Αν χρησιμοποιούνται για ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τότε απλά τρέφεται η ρίζα του προβλήματος και οι πολιτικές λιτότητας θα συνεχιστούν αμείωτες.
Οι οικονομικές κρίσεις έχουν να κάνουν όχι με καταστροφή του πλούτου, αλλά με αναδιανομή του.
Σε κάθε κρίση υπάρχουν πάντα κάποιοι που κερδίζουν περισσότερα χρήματα σε βάρος των άλλων.
Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, μετά την κρίση έχει παρατηρηθεί μια αργή ανάκαμψη, όμως το 93% του επιπλέον ΑΕΠ που δημιουργήθηκε, κατέληξε μόνο στο 1% του πληθυσμού.

Στα βιβλία σας έχετε πολλές φορές αναφερθεί στον καταναλωτισμό της σύγχρονης, μετανεωτερικής κοινωνίας. Σε τι βαθμό υπάρχει συμβατότητα μεταξύ καταναλωτισμού και μέτρων λιτότητας; 
Μέχρι το 1970, υπήρχε μια κυρίαρχη κουλτούρα αποταμίευσης και οι άνθρωποι δεν ξόδευαν χρήματα αν δεν τα είχαν προηγουμένως κερδίσει. Μετά το 1970, και με τη συνδρομή πολιτικών όπως ο Ρέϊγκαν, η Θάτσερ και θεωρητικών όπως ο Φρίντμαν, το καπιταλιστικό σύστημα αντιλήφθηκε ότι υπήρχε παρθένο έδαφος που μπορούσε να κατακτηθεί.
Η Ρόζα Λούξεμπουργκ ήταν αυτή που είχε πει ότι ο καπιταλισμός αναζωογονείται μέσω νέων παρθένων περιοχών.
Αλλά προέβλεψε λανθασμένα ότι όταν το σύστημα κατακτήσει όλα τα παρθένα εδάφη θα καταρρεύσει.
Αυτό που δεν προέβλεψε ήταν ότι ο καπιταλισμός θα αποκτούσε την ικανότητα να δημιουργεί τεχνητές παρθένες περιοχές και να τις κατακτά.
Μία από αυτές είναι οι άνθρωποι που δεν έχουν χρέη. Έτσι εφευρέθηκαν οι πιστωτικές κάρτες.
Διαμορφώθηκε λοιπόν μια κουλτούρα διαφορετική από αυτή της αποταμίευσης.
Τώρα πλέον μπορούσε κανείς να ξοδεύει χρήματα που δεν είχε αποκτήσει.
Η φάση μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης, που διήρκεσε από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 μέχρι τις αρχές του 21ου αιώνα, βασίστηκε σε αυτήν ακριβώς την πίεση για δανεισμό.
Κι όταν κανείς χρωστούσε η αντίδραση των τραπεζών δεν ήταν όπως παλιότερα, να στείλουν τον κλητήρα, αλλά το αντίθετο: έστελναν ένα πολύ ευγενικό γράμμα, με το οποίο προσέφεραν ένα νέο δάνειο για να αποπληρωθεί το προηγούμενο χρέος!
Αυτό συνεχίστηκε για τριάντα χρόνια, μέχρι που ο Κλίντον εισήγαγε τα ενυπόθηκα δάνεια υψηλού κινδύνου, που σήμαινε ότι ακόμη και οι άνθρωποι που δεν μπορούσαν να καλύψουν τα έξοδά τους με τα έσοδα, μπορούσαν να πάρουν στεγαστικά δάνεια κλπ.
Τελικά αυτή η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο και έτσι δημιουργήθηκε η χρηματοπιστωτική κρίση.
Παρόλα αυτά, η καπιταλιστική οικονομία φαίνεται να αντέχει.
Είχαμε, για παράδειγμα, το κίνημα "Καταλάβετε τη Wall Street", το οποίο έτυχε μεγάλης προσοχής από τα ΜΜΕ σε όλον τον κόσμο.
Στο μόνο μέρος που δεν έγινε αισθητό ήταν στην ίδια τη Wall Street, η οποία λειτουργεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο!
Και αυτό είναι το πρόβλημα.
Κυριαρχεί η ιδέα, στο μυαλό της κας Μέρκελ και των άλλων πολιτικών, ότι ο μόνος τρόπος είναι να υποστηρίζονται οι τράπεζες για να μπορούν να δίνουν περισσότερα δάνεια.
Αλλά αυτή είναι μια πολύ κοντόφθαλμη πολιτική, αφού αυτή η παρθένα περιοχή του καπιταλισμού έχει πια εξαντληθεί: Οποιοσδήποτε μπορούσε να χρεωθεί, έχει χρεωθεί!
Ακόμα και τα εγγόνια σας είναι ήδη χρεωμένα, δεν υπάρχει αμφιβολία.
Θα πληρώνουν αυτά τα τριάντα χρόνια καταναλωτικού οργίου.
Κι ενώ στην αρχή η παρθένα περιοχή των ανθρώπων που χρεώνονται απέφερε τεράστια κέρδη, βαθμιαία τα κέρδη αυτά λιγόστεψαν και τώρα είναι μηδαμινά, σύμφωνα με το νόμο της φθίνουσας απόδοσης.
Αυτό που γίνεται στην Ελλάδα τώρα είναι ότι η χώρα επενδύει σε φαντάσματα, αυτό ακριβώς είναι οι τράπεζες που δίνουν δάνεια!

Ποια είναι η διέξοδος, αν, όπως είπατε σε μια ομιλία σας, «έχει το μέλλον Αριστερά»;
Μού ζητάτε να απαντήσω ένα ερώτημα το οποίο πολύ πιο έξυπνοι άνθρωποι, όπως ο Στίγκλιτς, δυσκολεύονται να απαντήσουν.
Είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν ριζικές λύσεις.
Κι εκείνο που με ανησυχεί, είναι ότι μεταξύ των πολιτικών θεσμών που έχουμε στη διάθεση μας, δεν υπάρχει ούτε ένας που να είναι σε θέση να παράσχει μακροπρόθεσμες λύσεις.
Όλες οι κυβερνήσεις υπόκεινται στους, κατά τον R.D.Laing[1], διπλούς δεσμούς, που στην περίπτωση των κυβερνήσεων, για να χρησιμοποιήσω μια αναλογία, συνίστανται στις πιέσεις που δέχονται.
Από τη μία για να επανεκλεγούν πρέπει να αφουγκράζονται τα αιτήματα του λαού, εκούσια ή ακούσια, και να υποσχεθούν την ικανοποίησή τους.
Από την άλλη, όλες οι κυβερνήσεις, δεξιές και αριστερές, αδυνατούν να τηρήσουν τις προεκλογικές τους δεσμεύσεις λόγω των χρηματιστηρίων και των τραπεζών.
Για παράδειγμα, όταν η κυρία Μέρκελ και ο κύριος Σαρκοζί συναντήθηκαν μια Παρασκευή να διαβουλευτούν για το μνημόνιο της Ελλάδας, έλαβαν και κοινοποίησαν κάποιες αποφάσεις, και έτρεμαν όλο το σαββατοκύριακο μέχρι να ανοίξουν τα χρηματιστήρια τη Δευτέρα.
Δεν ξέρω αν η άποψη του Laing είναι σωστή ή λάθος ως προς την οικογένεια, αλλά θεωρώ ότι έχω δίκιο όταν υποστηρίζω πως ισχύει στην περίπτωση των κυβερνήσεων.
Ο κόσμος ψηφίζει από απογοήτευση. Εχουμε ολοένα και πιο συχνές εναλλαγές Δεξιάς και Αριστεράς.
Στα πλαίσια της ίδιας κρίσης, ο αριστερός Θαπατέρο ηττήθηκε από τον δεξιό Ραχόι στην Ισπανία, ενώ στη Γαλλία ο δεξιός Σαρκοζί αντικαταστάθηκε από τον σοσιαλιστή Ολάντ.
Αυτό ακριβώς εννοώ με τον όρο διπλοί δεσμοί.
Από τη μία η πίεση του εκλογικού σώματος και από την άλλη το παγκόσμιο κεφάλαιο, χρηματιστήρια, τράπεζες, επενδυτές, που υπερβαίνουν οποιαδήποτε κυβέρνηση.
Μέχρι και οι ΗΠΑ είναι καταχρεωμένες.
Φαντάζεστε να ζητήσουν οι δανειστές της αμερικανικής κυβέρνησης άμεση εξόφληση του χρέους;
Η αμερικανική οικονομία θα καταρρεύσει εν ριπεί οφθαλμού.
Σε συνθήκες διπλών δεσμών, τόσο στην ψυχολογία όσο και στην μακροοικονομία, δεν υπάρχει επιτυχής διαφυγή.
Πρέπει να αλλάξει το σύστημα εκ βάθρων και αυτό χρειάζεται χρόνο.

Ναι, χρειάζεται ριζική λύση. Ποιά η γνώμη σας για τα κινήματα στη Νότια Ευρώπη; Εμείς ελπίζουμε πως τα κινήματα βάσης φαίνονται να ενισχύονται ολοένα. Είναι η πρώτη φορά, που στην Ελλάδα παρατηρούνται ομοιότητες με τα μέσα της δεκαετίας του ’70, μετά την πτώση της δικτατορίας. Υπάρχει συσπείρωση των πολιτών και νομίζουμε πως είναι πολύ καλός οιωνός και ελπιδοφόρος.
Είναι η μόνη ελπίδα.
Στο «Ημερολόγιο μιας κακής χρονιάς» ο Νοτιοαφρικανός συγγραφέας Κούτσι επανεξετάζει τις βασικές αρχές που διέπουν τη σκέψη μας, τα θεμέλια του στοχασμού μας, που θεωρούνται δεδομένα.
Ο αρχαίος ελληνικός όρος είναι «δόξα» και υποδηλώνει τις ιδέες με βάση τις οποίες σκεπτόμαστε, που όμως δεν αμφισβητούμε (ΣτΜ «δοξασία» στα νέα ελληνικά).
Μας διευκολύνουν να κατανοήσουμε τι γίνεται γύρω μας ή τουλάχιστον έτσι νομίζουμε, αλλά δεν υπόκεινται σε έλεγχο.
Τις αποδεχόμαστε σιωπηρά.  Ο Κούτσι τις θέτει σε αμφισβήτηση.
Και λέει λοιπόν: «Αν θέλουμε πόλεμο, τον έχουμε. Αν επιθυμούμε ειρήνη, μπορούμε να την αποκτήσουμε. Αν αποφασίσουμε πως τα έθνη πρέπει να δρουν σε καθεστώς ανταγωνισμού και όχι φιλικής συνεργασίας, αυτό θα γίνει».
Επομένως, κάθε αλλαγή είναι εφικτή.

 
Είναι θέμα πολιτικής βούλησης…
Στη θέση των ιδιωτικών επιχειρήσεων, μπορούμε να έχουμε συνεταιρισμούς.
Oταν έκανα τη διατριβή μου για υφηγεσία στο LSE, το θέμα μου ήταν η κοινωνιολογική ανάλυση του βρετανικού εργατικού κινήματος.
Πώς από την παρακμή του στο τέλος του 19ου αιώνα εδραιώθηκε και απέκτησε ισχύ τον 20ο.
Δεν έγινε χάρη στις τράπεζες, ούτε χρηματοδοτήθηκε από ιδρύματα.
Ενισχύθηκε όμως από το συνεταιρισμό καταναλωτών Ροτσντέιλ, που ήταν ο πρώτος συνεταιρισμός το 19ου αιώνα.
Τα μέλη του αποφάσισαν να σταματήσουν να αγοράζουν από τα μαγαζιά, να μην πληρώνουν τους κεφαλαιούχους, αλλά να διανέμουν τα έσοδα του συνεταιρισμού στα μέλη του και στις τοπικές κοινότητες.
Ο Ροτσντέιλ δεν ήταν ο μόνος, υπήρχαν κι άλλοι. Υπήρχαν τα ταμεία αλληλοβοήθειας, που με μια μικρή συνδρομή, τα μέλη σε περίπτωση δυσκολίας μπορούσαν να δανειστούν χρήματα και να μην καταφύγουν στην τράπεζα.
Αυτά τα ταμεία δεν ήταν κερδοσκοπικά.
Επομένως δεν είναι αποκύημα της φαντασίας του Κούτσι, αλλά εφικτό το να γίνουν αλλαγές.
Προΰποθέτουν όμως επανάσταση στο επίπεδο της κουλτούρας και νοοτροπίας.

Στην Ελλάδα της κρίσης υπάρχουν παρόμοιες πρωτοβουλίες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, που παρακάμπτουν το μεσάζοντα και αγοράζουν από τους παραγωγούς και πωλούν σε τιμές κόστους απευθείας στους καταναλωτές. Μόνο έτσι μπορούν να αντεπεξέλθουν οι πολίτες , των οποίων η αγοραστική δύναμη έχει μειωθεί στο μισό από τις αλλεπάλληλες περικοπές. Πρόκειται για έγκλημα…
Αν τελικά η αλλαγή νοοτροπίας έχει αρχίσει, είναι μια αργή και μακροπρόθεσμη διαδικασία, που πρέπει να υπερνικήσει ισχυρότατους αντιπάλους.
Ετσι όταν μιλάμε για λύσεις, το μείζον πρόβλημα δεν είναι το να βρούμε το τι είναι αναγκαίο να γίνει.
Σ’ αυτό εύκολα μπορούμε να πετύχουμε σύγκλιση απόψεων.
Το θέμα είναι το ποιός θα το κάνει.

Μήπως οι αγανακτισμένοι πολίτες;
Σίγουρα όχι τα πολιτικά κόμματα, οποιασδήποτε απόχρωσης.
Ούτε οι κυβερνήσεις, που δεν ελέγχουν την οικονομία, οι δυνάμεις τις οποίας είναι παγκόσμιες.
Τα κράτη είναι εξ ορισμού υποχρεωμένα να δρουν στα πλαίσια της επικράτειάς τους.
Η οικονομία δεν ασχολείται πλέον με το τοπικό επίπεδο, τη νομοθεσία του τόπου, τις προτιμήσεις ή σύστημα αξιών των κατοίκων του.
Μόλις διαπιστωθεί σύγκρουση, παίρνουν τα laptop, τα i-pad και i-phones και μετακομίζουν σε χώρες σαν το Μπανγκλαντές, όπου βρίσκουν απρόσκοπτη πρόσβαση σε εργατικά χέρια που κοστίζουν 2 δολάρια τη μέρα.  
Υπάρχει αυτό που ο Ισπανός κοινωνιολόγος Μανουέλ Καστέλς αποκαλεί «χώρο των ροών» (space of flows).
Εκατομμύρια δολλάρια μεταφέρονται ελεύθερα, με το πάτημα ενός πλήκτρου στον υπολογιστή.
Έτσι λοιπόν, από τη μια μεριά έχουμε την εξουσία που είναι απελευθερωμένη από τον πολιτικό έλεγχο, και από την άλλη έχουμε την πολιτική, που συνεχώς πάσχει από έλλειμα εξουσίας, μια και η εξουσία εξατμίζεται στον χώρο των ροών.

Εννοείτε ότι η πολιτική είναι τοπική, ενώ η εξουσία παγκόσμια…
Ακριβώς. Και ο πιο αδύναμος κρίκος δεν είναι η κοινότητα, η πόλη ή οποιαδήποτε άλλη μορφή τοπικότητας, αλλά το ίδιο το κράτος, που είναι παγιδευμένο μεταξύ δύο πυρών, του έθνους από τη μια και των αγορών από την άλλη.
Και οι πρωτοβουλίες που αναφέρατε γεννιούνται στο υπο-εθνικό επίπεδο.
Οι θεσμοί του εθνικού επιπέδου (κόμματα, κυβέρνηση, βουλή κλπ.) δε μπορούν  να αντεπεξέλθουν στη διπλή αυτή πίεση.
Οι πολίτες στην προσπάθεια τους να προστατευθούν από τις επιπτώσεις αυτών των ανώνυμων δυνάμεων της αγοράς, αντιδρούν με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή οργανώνονται με γνωστούς τους, γείτονες, με όλους αυτούς με τους οποίους αντιλαμβάνονται από κοινού πως η βελτίωση του τόπου τους θα έχει θετικό αντίκτυπο σε όλους και δεν είναι ανταγωνιστικό παιχνίδι με νικητές και ηττημένους.

Γίνεται στις μέρες μας συχνά λόγος για δίκτυα…
Ξέρετε, αντιμετωπίζω τον όρο αυτον με δυσπιστία.
Τα δίκτυα έχουν να κάνουν με την επικοινωνία και η επικοινωνία περικλείει ταυτόχρονα τη δυναμική της σύνδεσης και τη δυναμική της αποσύνδεσης.
Προτιμώ να μιλώ για κοινότητα, γιατί αυτός ο όρος εμπεριέχει την έννοια της δέσμευσης, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση των δικτύων.
Σήμερα, μπορεί κανείς να έχει εκατοντάδες φίλους σε ένα online δίκτυο και απλά κάποια στιγμή να σταματήσει να επικοινωνεί με κάποιους, χωρίς να χρειαστεί καν να εξηγήσει γιατί ή να ζητήσει συγγνώμη.

Στις τελευταίες εκλογές στην Ελλάδα, ο ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε ποσοστό περίπου 27% για πρώτη φορά στην ιστορία. Η δέσμευσή του είναι ότι θα σταματήσει την αποπληρωμή του χρέους και τα μέτρα λιτότητας που έχουν επιβληθεί.
Από μια άποψη ήταν ευτυχής συγκυρία που η Αριστερά δε μπόρεσε να γίνει κυβέρνηση.
Μπορώ να φανταστώ τη δυσκολία της θέσης της απέναντι σε πολιτικές που έχουν επιβληθεί, όχι από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά από τις ανώνυμες δυνάμεις της αγοράς.
Όσο ισχυρή θέληση και καλή οργάνωση και να έχουν τα κόμματα, δε νομίζω ότι μπορούν να καταφέρουν κάτι αν δεν αλλάξει το σύστημα.
Όπως ανέφερα, εκείνο που παρατηρείται σήμερα, είναι η αποκοπή της εξουσίας από την πολιτική.
Ως εξουσία αντιλαμβάνομαι την ικανότητα να κάνει κανείς κάποια πράγματα.
Ως πολιτική αντιλαμβάνομαι την ικανότητα να αποφασίζει κανείς τι πρέπει να γίνει.
Παλιότερα, το ζητούμενο ήταν να επιβάλλει κανείς τη δική του πολιτική ατζέντα.
Ήταν δεδομένο ότι το κράτος θα υλοποιούσε την όποια ατζέντα.
Σήμερα, τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Δεν εννοώ ότι το κράτος είναι τελείως ανίσχυρο, αλλά ότι έχει περιορισμένα περιθώρια ελιγμών.
Έτσι, μπορεί π.χ. να αποφασίσει ποιούς θα φορολογήσει περισσότερο, αλλά δεν έχει λόγο στα μεγάλα προβλήματα.
Όλοι οι πολιτικοί θεσμοί που δημιουργήθηκαν μεταπολεμικά, βασίζονταν στην αντίληψη ότι το κράτος είναι ικανό να διαχειριστεί την οικονομία, την άμυνα, όπως και τις πολιτισμικές νόρμες μιας κοινωνίας.
Αλλά τώρα πια η ιδέα της εθνικής κυριαρχίας αποτελεί αυταπάτη, αφού δεν υπάρχει ούτε ένα έθνος που να είναι κυρίαρχο.
Ακόμη και πολύ θαραλλέοι πολιτικοί, όπως ο Λούλα στη Βραζιλία, χρειάζεται να παρακολουθούν τις αντιδράσεις των αγορών όταν υιοθετούν τη μια ή την άλλη πολιτική.
Αντίθετα, κυριαρχούν τα χρηματιστήρια που δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να παρακολουθούν τις ισοτιμίες των νομισμάτων κι όταν εντοπίσουν μια αδυναμία, να τη διογκώνουν μέχρι να πάρει διαστάσεις τεράστιου προβλήματος, μέσω των ΜΜΕ και της πληροφορικής, ώστε να οδηγήσουν σε πτώση των μετοχών και υποτιμήσεις και να δημιουργήσουν συνθήκες κερδοσκοπίας για το μεγάλο κεφάλαιο.

Πώς μπορεί να επέλθει η αλλαγή; Πώς είναι δυνατόν το σύστημα της αγοράς να παραμένει τόσο σταθερό σ’ένα περιβάλλον γενικής ρευστότητας, για να χρησιμοποιήσουμε δικούς σας όρους;
Όπως σάς είπα, δε βλέπω κάποια αρχή ικανή να επιβάλει κάτι διαφορετικό και πιστεύω ότι για να υπάρξει θα περάσουν δεκαετίες, δεν είναι κάτι που θε εμφανιστεί μέχρι τις επόμενες εκλογές.
Η μόνη ριζική λύση που βλέπω είναι να εδραιωθεί ένας τρόπος ζωής, που θα καταστήσει το υπάρχον σύστημα έκπτωτο.
Δηλαδή, να σταματήσει το σκεπτικό τού να δανείζεται κανείς για την απόκτηση αυτοκινήτου ή σε επίπεδο κρατών, το να καταφεύγουν σε δανεισμό για να μειώσουν τους φόρους για τους πολύ πλούσιους, και να υιοθετηθεί ένας τρόπος ζωής, που θα παρέχει σε κάποιο βαθμό ασφάλεια σε όλους.
Σε τέτοιο περιβάλλον οι κερδοσκόποι δεν μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα.

Δηλαδή ένας αντικαταναλωτικός τρόπος ζωής.
Ακριβώς. Το μισό πρόβλημα είναι ο υπερβολικός καταναλωτισμός της σπατάλης, που κυριαρχεί.
Γι’ αυτό και κανένα επίδοξο κόμμα εξουσίας δεν υπόσχεται στους ψηφοφόρους πως θα πατάξει τον καταναλωτισμό.
Δεν μιλάμε φυσικά για λιτότητα, αλλά για αλλαγή νοοτροπίας και τρόπου ζωής, με έμφαση στην ικανοποίηση των αναγκών και όχι την ικανοποίηση των καταναλωτών.
Ο κόσμος τότε δεν θα σπαταλάει χρήματα για την απόκτηση διάφορων gadgets, όπως για παράδειγμα το να αγοράζεις καινούριο κινητό, χωρίς το παλιό να έχει βλάβη…

Αυτό γίνεται γιατί οι κατασκευαστές των gadgets διασφαλίζουν ότι μόλις εισαχθεί το νέο μοντέλο μιας συσκευής τα παλιότερα θα γίνουν παρωχημένης τεχνολογίας και αυτό ακριβώς τονίζουν όταν τα διαφημίζουν. Τέτοια τεχνάσματα χρησιμοποιούν για να παγιδεύουν τους καταναλωτές.
Φυσικά.
Τα διαφημιστικά κόλπα αρχίζουν από τις διαφημίσεις στην παιδική τηλεόραση, όταν π.χ. τα νέα μοντέλα αθλητικών παπούτσιών παρουσιάζονται με τέτοιον τρόπο, που κάνει τα παιδιά να αισθάνονται πως θα γίνουν ρεζίλι στο σχολείο αν εμφανιστούν με παλιότερα.
Μ’αυτόν τον τρόπο ασκούνται πιέσεις από παντού και απαιτείται θάρρος και αντοχή για να αντισταθεί κανείς στον καταναλωτισμό. Κάποιοι το κατορθώνουν και δημιουργούνται μικροί πυρήνες, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία υπάρχει το κίνημα "slow food", που έχει εξαπλωθεί σε 160 χώρες.
Ή το "Cittaslow", που αποσκοπεί στην επιβράδυνση του ρυθμού ζωής στα αστικά κέντρα και στη διασφάλιση της ποιότητας ζωής, αντί για την ποιότητα της κατανάλωσης.
Τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν «νησάκια» σε ένα αρχιπέλαγος.
Από αυτό το σημείο ως τη ριζική αλλαγή νοοτροπίας είναι μακρύς ο δρόμος.
Με παρηγορεί όμως η σκέψη πως κάθε πλειοψηφία στην ιστορία ξεκίνησε ως μειοψηφία κι έτσι το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τις κινήσεις που αναφέραμε. Δεν έχω δυστυχώς άλλο όραμα να σας προσφέρω.

Ποιός θεωρείτε ότι είναι ο ρόλος των διανοούμενων σε αυτήν την προσπάθεια;
Η διανόηση έχει γίνει κι αυτή ένα προϊόν που πωλείται και αγοράζεται και αυτό ισχύει για όλους, τόσο συντηρητικούς, όσο και προοδευτικούς.
Παλιότερα, ας πούμε στη δεκαετία του ’30, υπήρχαν διανοούμενοι με κάποιο όραμα, κομμουνιστικό ή ακόμη και φασιστικό.
Σήμερα οι διανοούμενοι με όραμα είναι πολύ λίγοι.
Ο Μισέλ Φουκώ έχει πει ότι δεν υπάρχουν πια ολοκληρωμένοι διανοούμενοι: οι πανεπιστημιακοί στηρίζουν τα πανεπιστήμια, οι καλλιτέχνες τα θέατρα, οι γιατροί τα νοσοκομεία, η κάθε κατηγορία τα δικά της επαγγελματικά συμφέροντα.
Λείπουν οι διανοούμενοι που θα στοχαστούν με πλαίσιο αναφοράς την ανθρωπότητα ολόκληρη.

Αυτή η απουσία έχει να κάνει με τη σχετικοποίηση και την εμπορευματοποίηση της γνώσης;
Οι διαδικασίες της εμπορευματοποίησης, της απορρύθμισης, του ατομισμού χαρακτηρίζουν όλες τις πλευρές της σύγχρονης κοινωνίας.
Έτσι δεν υπάρχουν πια «κέντρα βάρους», σημεία συνεύρεσης, και «εργοστάσια αλληλεγγύης».
Όλα είναι σκόρπια, ρευστά.
Συνεργαζόμαστε στιγμιαία για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος και στη συνέχεια μεταπηδάμε σε κάτι άλλο, όταν βαρεθούμε, και όχι όταν το πρόβλημα έχει επιλυθεί.
Δεν υπάρχει αγκυροβόλι.

 
Αν λοιπόν, όπως περιγράφετε και στα βιβλία σας, ζούμε πια σε ένα μεταμοντέρνο, ρευστό κόσμο, μια ρευστή μετανεωτερικότητα, ποιά θα είναι η διάδοχη κατάσταση;
Χρησιμοποιώ, όπως ίσως ξέρετε, τον όρο interregnum, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Τίτο Λίβιο για να περιγράψει την κατάσταση στη Ρώμη μετά το θάνατο του Ρωμύλου, που βασίλεψε για 37 χρόνια, όσο ήταν τότε ο μέσος όρος ζωής.
Μετά το θάνατό του, ελάχιστοι Ρωμαίοι θυμούνταν τη Ρώμη πριν το Ρωμύλο.
Οπότε επικρατούσε μια κατάσταση τραγικής αβεβαιότητας και έλλειψης προσανατολισμού, μέχρι να βρεθεί βασιλιάς.
Ο Γκράμσι δανείστηκε τον όρο και τον προσάρμοσε για να περιγράψει μια κατάσταση όπου οι παλιές πρακτικές δεν είναι πια αποτελεσματικές, ενώ νέοι τρόποι δεν έχουν ακόμα εφευρεθεί.
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλέψουμε ποιοί θα είναι αυτοί οι τρόποι. Ίσως σε άλλα σημεία της υδρογείου να έχουν ήδη βρεθεί και να μην το γνωρίζουμε.
Αυτό το μαθαίνουμε πάντα εκ των υστέρων.
Στη διάρκεια του 20ου αιώνα, ούτε ένα από τα γεγονότα που άλλαξαν τον ρου της ιστορίας δεν είχε προβλεφθεί.
Όλα αποτέλεσαν εκπλήξεις και ο κόσμος δεν μπορούσε να πιστέψει πως συνέβαιναν.
Οταν μελετούσα την ιστορία του εργατικού κινήματος στη Βρετανία και έκανα έρευνα στα αρχεία της Guardian στο Μάντσεστερ, διαπίστωσα πως ούτε μια φορά μέχρι το 1870  δεν είχε γίνει αναφορά στην βιομηχανική επανάσταση, ούτε στην κοιτίδα της, το Μάντσεστερ.
Ο κόσμος δεν είχε αντιληφθεί πως ζούσε τη βιομηχανική επανάσταση.
Επομένως, αν τώρα ζούμε μια μετα-ρευστή επανάσταση, μόνο τα παιδιά σας θα τη συνειδητοποιήσουν.

Αυτό είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον.
Ο συμπατριώτης σας Κορνήλιος Καστοριάδης, όταν λόγω των ριζοσπαστικών του θέσεων ερωτήθηκε αν στόχος του ήταν να αλλάξει τον κόσμο, απάντησε «Ούτε κατά διάνοια. Ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό μου να αλλάξω τον κόσμο. Αυτό που επιθυμώ είναι να αλλάξει η ανθρωπότητα από μόνη της, όπως έκανε τόσες φορές στο παρελθόν».
Αυτή είναι οπτική αισιόδοξου ανθρώπου.
 
Την προσυπογράφετε σε τελική ανάλυση;
Δεν θα προλάβω να το δω, γιατί είναι μακροπρόθεσμο.
Όμως ελπίζω ο 21ος αιώνας να είναι αφιερωμένος στην επανασύνδεση εξουσίας και πολιτικής, μέσα από συλλογική δράση και κοινούς στόχους.
Η διάκριση μεταξύ αισιόδοξης και απαισιόδοξης στάσης κατά τη γνώμη μου είναι λογικά εσφαλμένη, αφού δεν εξαντλεί όλες τις πιθανότητες.
Ποιός είναι ο αισιόδοξος; Όποιος πιστεύει πως ο κόσμος ως έχει εδώ και τώρα, είναι ο καλύτερος δυνατός.
Ποιός είναι ο απαισιόδοξος; Αυτός που σκέφτεται πως ίσως ο αισιόδοξος να έχει δίκιο.
Υπάρχει και ο Καστοριάδης μεταξύ των δύο θέσεων, που λέει πως ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός και έλπιζε πως κάποτε θα πραγματοποιηθεί.
Όσον αφορά στο απώτερο μέλλον, η άποψη του είναι σωστή, όχι όμως όσον αφορά στο άμεσο μέλλον.
Όσο για μένα, είμαι βραχυπρόθεσμα απαισιόδοξος και μακροπρόθεσμα αισιόδοξος.
Δεν βλέπω ριζοσπαστικές αλλαγές σύντομα, αλλά είμαι σίγουρος, πως είναι στο πρόγραμμα.





[1] Ο ψυχίατρος R.D. Laing, ορίζει ως «διπλούς δεσμούς», τα διαφορετικά αντιφατικά μηνύματα στα οποία είναι εκτεθειμένα τα μέλη της οικογένειας λόγω της ταυτόχρονης επιρροής της κοινωνίας και της οικογένειας και την ανάγκη να απαντήσουν σε πολύ συχνά παράλογες προκλήσεις για να μην τιμωρηθούν.

Παρασκευή, 1 Αυγούστου 2014

Όλοι οι ανεύθυνοι λαϊκιστές που ξεχάσατε και συνεχίζετε να ξεχνάτε την Ελλάδα...

Επειδή είδαμε όλοι εκ νέου τις εικόνες με την Αργεντινή του 2001 και διότι ακούσαμε πολύ εκμετάλλευση και διαστρέβλωση των γεγονότων από τους συνήθεις ύποπτους, οι οποίοι γνωρίζουν ότι μετράνε μέρες μέχρι το πολιτικό τους τέλος…

Άλλο η Αργεντινή το 2001 με την χρεοκοπία- «ξαφνικό θάνατο»- με στάση πληρωμών μισθών και συντάξεων, άλλο τώρα με ελεγχόμενη οικονομική μεταρρύθμιση, ώστε να μην πληρώσουν και οι γενιές που ακόμα δεν γεννήθηκαν- την αισχροκέρδεια των παγκοσμίων τραπεζικών κορακιών.
Αναρωτήθηκε κανείς ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ απέκτησαν αυτά τα «κοράκια» τόσα δισεκατομμύρια, με τα οποία μπορούν να ζημιώνουν ολόκληρα κράτη πάνω στην Γη?? Δίνουν κανένα λογαριασμό απέναντι στην ανθρωπότητα?!!! Υπάρχουν παγκόσμιοι οργανισμοί διαφάνειας και δικαιοσύνης που να τους υποχρεώνουν να μας δείξουν -σε όλους μας- τα στοιχεία σε ότι αφορά τον πλουτισμό τους, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει λόγος περί παράνομου πλουτισμού?!! Διότι, πολύ απλό, έναν κλέφτη δεν τον επιβραβεύεις και δεν τον βοηθάς να συνεχίζει τα εγκλήματα του, ειδικά που τώρα θεωρώ ότι είναι εγκλήματα κατά ολόκληρων λαών και γενεών, με λίγα λόγια εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, για τα οποία θα έπρεπε να λογοδοτήσουν μπροστά σε διεθνής δικαστήρια, όπως και οι άλλοι όμοιοι εγκληματίες κατά της ανθρωπότητας στο παρελθόν!!! Έστω και αν τώρα οι σφαίρες είναι και «οικονομικές».
Σε ότι μας αφορά εδώ στην Ελλάδα, άλλο η Νέα Δημοκρατία το 2009, 2010 και 2011 που ΗΞΕΡΕ -διότι το ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ η ίδια ως κυβέρνηση- ότι θα χρεοκοπήσουμε… και όμως αντιστάθηκε σε όποια μεταρρύθμιση που θα μας είχε φέρει πιο γρήγορα στο φυσιολογικό, με πρόθεση των δεξιών να συμβεί ΤΟΤΕ όντως μια κατάσταση ανάλογη της Αργεντινής του 2001, μην λογαριάζοντας ούτε στιγμή τους μικρομεσαίους και τους φτωχούς Έλληνες, δεξιοί έτοιμοι να προκαλέσουν ένα ελληνικό «ξαφνικό θάνατο» που θα τον είχαν φορτώσει σε μια σοσιαλιστική κυβέρνηση και στον Γ. Παπανδρέου, ειδικά στις στιγμές της αποκορύφωσης της υπεράνθρωπης του προσπάθειας ως τότε Πρωθυπουργός… και άλλο ο λαϊκισμός και η ψεύτικη προπαγάνδα που κάνει τώρα η ΝΔ &Σια, μάλιστα μετά από πολιτικό πραξικόπημα εναντίον του Παπανδρέου, με απώτερο σκοπό την στήριξη των Ελλήνων τραπεζιτών και εφοπλιστών, ώστε να μην πληρώσουν ούτε ένα σεντς από αυτά που τους αναλογούν.
Με την ευκαιρία, πότε κάποιος εισαγγελέας θα καλέσει -για κακούργημα και για ζημιογόνα απάτη εις βάρος του ελληνικού λαού- αυτούς τους Έλληνες βρισκόμενους σε υψηλές θεσμικές θέσεις του κράτους, οι οποίοι δεν έχουν καμιά πρόθεση να ελέγξουν τις λίστες Λαγκάρντ- Φαλτσιάνι και άλλες 49 τόσες άλλες λίστες που έφερε στην χώρα η κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου??? Λίστες που ανεκμετάλλευτες μας ζημιώνουν με δισεκατομμύρια ευρώ, που πρέπει να πληρώσουμε εκ νέου εμείς οι πολλοί, με άλλα μέτρα που θα μας επιβάλουν οι πολιτικοί υπηρέτες που διόρισε η ελληνική πάμπλουτη ολιγαρχία στην βουλή. Δισεκατομμύρια που άλλες χώρες έχουν κερδίσει όλο αυτό το καιρό από την φορολόγηση και κατάσχεση περιουσιών ανάλογων λιστών!!!
Αντί να πληρώσουν οι πλούσιοι, επιπλέον η κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου μας επιβάλλει με νόμο να πληρώνουμε εμείς τις αυξήσεις οι οποίες θα καλύψουν το τσάμπα ηλεκτρικό ρεύμα που θα χαρίσουν στους μεγάλους βιομήχανους, τα θαλασσοδάνεια στους τραπεζίτες, καναλάρχες, την ανύπαρκτη φορολόγηση των εφοπλιστών, η των κερδών των τραπεζιτών επί δεκαετίες και πολλά άλλα τέτοια.
«Μάλλιασε η γλώσσα μου» να τα γράφω τόσα χρόνια, κανενός το αυτί δεν ιδρώνει όμως… ούτε καν εκείνων που παλιά αγανακτήσανε για το τίποτα σε σύγκριση με αυτά που περνάμε δυόμιση χρόνια τώρα…
Καμιά φορά νομίζω ότι, σε ότι αφορά τέτοιους αναίσθητους, μήπως θα ήταν καλύτερα να είχε σηκώσει ψηλά τα χέρια ο Παπανδρέου το 2010, να είχε υπολογίσει το πολιτικό του κόστος πάνω από το εθνικό, όπως κάνουν όλοι οι άλλοι (!), να είχε περάσει τα πρώτα μέτρα με 180 βουλευτές, όπως λέει ο Βενιζέλος ότι ήθελε, ώστε να είχε πει ο Σαμαράς και η ΝΔ τότε «όχι» λαϊκίστικα και άκρως ανεύθυνα, και ως συνέχεια να είχαμε αναγκαστεί και εμείς ως χώρα σε στάση πληρωμών μισθών και συντάξεων, ώστε να αγανακτήσει αυτός ο λαός με τους πραγματικούς υπεύθυνους της ελληνικής κρίσης, με τους αληθινούς λαϊκιστές και πολιτικούς απατεώνες και με τα αισχρά τους αφεντικά…!


Όλοι οι ανεύθυνοι λαϊκιστές που ξεχάσατε και συνεχίζετε να ξεχνάτε την Ελλάδα, σηκώνετε δήθεν ανάστημα για την Αργεντινή τώρα… η για τις «καρέκλες» να πω σωστότερα, διότι αυτό κάνατε πάντα.  ΝΤΡΟΠΗ!